Podatki 2017 - szkolenia VAT i CIT

Nazwa szkolenia

Podatek dochodowy od osób prawnych 2017 z uwzględnieniem zmian

Terminy
2017-01-18 2017-01-18 Warszawa
2017-01-26 2017-01-26 Wrocław
2017-01-27 2017-01-27 Poznań
2017-01-26 2017-01-26 Kraków
2017-01-31 2017-01-31 Gdańsk
2017-01-30 2017-01-30 Warszawa
2017-01-31 2017-01-31 Łódź
2017-02-01 2017-02-01 Katowice
2017-02-10 2017-02-10 Warszawa
2017-01-23 2017-01-23 Toruń
2017-01-24 2017-01-24 Zielona Góra
2017-01-24 2017-01-24 Szczecin
2017-02-03 2017-02-03 Opole
2017-02-16 2017-02-16 Bydgoszcz
2017-02-24 2017-02-24 Gdańsk
2017-02-27 2017-02-27 Warszawa
2017-02-28 2018-02-28 Poznań
2017-02-28 2017-02-28 Katowice
2017-02-27 2017-02-27 Wrocław
Prowadzący
Tomasz Wojewoda – doświadczony wykładowca, praktyk, specjalista w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych i fizycznych oraz podatku od towarów i usług. Doświadczenie zawodowe zdobywał będąc pracownikiem Ministerstwa Finansów w Warszawie (Departament Organizacji Skarbowości) oraz aparatu skarbowego.

Radosław Kowalski – prawnik, doradca podatkowy. Właściciel kancelarii doradcy podatkowego. Od 1994 roku zajmuje się obsługą prawną i podatkową podmiotów gospodarczych. Jest autorem licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń zamkniętych i otwartych dla firm i instytucji z zakresu prawa podatkowego, windykacji, zabezpieczeń wierzytelności.

Sebastian Twardoch – doradca podatkowy, prawnik, ekonomista, wieloletni współpracownik największych firm doradczych. Ekspert w zakresie ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich, w tym między innymi problemów wynikających ze styku prawa pracy i prawa handlowego z prawem podatkowym.

Marcin Zarzycki – doradca podatkowy, prawnik. Partner w Kancelarii Podatkowej i Prawnej „LTCA Adwokaci i Doradcy podatkowi”. Ukończył WPiA na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał doradzając przy licznych transakcjach gospodarczych takich jak łączenie oraz podział spółek kapitałowych, jak również dokonywał analizy transakcji gospodarczych pod kątem ich konsekwencji prawnych oraz podatkowych. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych przeprowadzanych pod kątem identyfikacji ryzyka i możliwości optymalizacji. Posiada bogate doświadczenie doradcze oraz szkoleniowe z zakresu prawa handlowego oraz prawa podatkowego. Specjalizuje się w prawie podatkowym VAT/CIT/PIT ze szczególnym  uwzględnieniem tematyki cen transferowych, a także w prawie spółek, łączeniu oraz podziale jednostek gospodarczych, prawie obrotu instrumentami finansowymi, sponsoringu, reprezentacji i reklamie oraz  podróżach służbowych. Autor licznych publikacji prasowych.

Grzegorz Niebudek –
adwokat i doradca podatkowy. Partner w Kancelarii Podatkowej i Prawnej „LTCA Adwokaci i Doradcy podatkowi”. Ukończył WPiA na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie.  Zajmuje się obsługą przedsiębiorców w zakresie prawa gospodarczego oraz prawa podatkowego. Specjalista w zakresie postępowań podatkowych, wielokrotnie reprezentował swoich klientów przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. W zakresie bieżącego doradztwa podatkowego, prowadził procesy optymalizacji podatkowych m.in. przy projektach dotyczących skomplikowanych transakcji gospodarczych, w szczególności łączenia spółek kapitałowych, podziału przez wydzielenie oraz przekształcenia spółek kapitałowych. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych prowadzonych pod kątem identyfikacji ryzyka i możliwości optymalizacji. Posiada również bogate doświadczenie szkoleniowe m.in. w zakresie podatków dochodowych CIT/PIT oraz procedury podatkowej. Prelegent na szkoleniach dedykowanych dla organów podatkowych. Jest autorem oraz współautorem licznych publikacji prasowych.
 
Program

I. Zmiany w podatku dochodowym od osób prawnych w 2016 r. i 2017 r.

1. Podsumowanie zmian w CIT w 2015 r. (m.in. dywidendy rzeczowe, CFC, cienka kapitalizacja).

2. Zmiany w CIT w 2016 r. i 2017 r.
a) zmiany w CIT 2016 r.:
• nowe zasady korygowania przychodów i kosztów podatkowych,
• usunięcie regulacji dotyczącej zmniejszania kosztów podatkowych w związku z nieuregulowaniem należności w terminie,
• ograniczenie możliwości stosowania zwolnienia dla dywidend,
• ulga na działalność badawczo-rozwojową.
b) planowane zmiany w CIT 2017 r.:
• wprowadzenie definicji dochodów osiągniętych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
• wprowadzenie kaluzuli beneficial owner,
• 15% podatek CIT dla małych przedsiębiorców oraz podatników rozpoczynających działalność,
• płatności  gotówkowe w CIT od 1 stycznia 2017 r. a koszty podatkowe,
• nowe zasady opodatkowanie aportów,
• wprowadzenie nowych zasad dotyczących tzw. wymiany udziałów.

3. Ceny transferowe – problemy bieżące i zmiany na 2017 r.:
a) transakcje z podmiotami powiązanymi – podstawowe pojęcia, zasady tworzenia dokumentacji cen transferowych,
b) rewolucyjne zmiany w zakresie cen transferowych od 2017 r.

4. Klauzula obejścia prawa podatkowego – wpływ na rozliczenia w CIT.

II. Przychody i koszty podatkowe

1. Przychody podatkowe – omówienie regulacji podatkowych oraz najnowszego orzecznictwa i interpretacji organów podatkowych:
a) przychody rozpoznawane na zasadzie memoriałowej – problematyczne aspekty określenia daty wykonania usługi, wydania rzeczy i zbycia prawa majątkowego,
b) zaliczki i przedpłaty a przychód,
c) przychody rozliczane w okresach rozliczeniowych – moment powstania przychodu,
d) przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej,
e) przychody w naturze oraz z tytułu nieodpłatnego i częściowo nieodpłatnego świadczenia (m.in. nieodpłatne poręczenia, członkowie zarządu bez wynagrodzenia),
f) przychody z tytułu refakturowania,
g) zasady dotyczące korygowania przychodów z uwzględnieniem zmian od 2016 r.

2. Koszty podatkowe – omówienie regulacji podatkowych oraz najnowszego orzecznictwa i interpretacji organów podatkowych:
a) definicja kosztów uzyskania przychodów, koszty bezpośrednie oraz pośrednie, rozliczanie kosztów w czasie,
b) moment rozpoznania kosztu w ujęciu rachunkowym i podatkowym,
c) dokumentowanie poniesionych wydatków – podejście organów podatkowych w zakresie dokumentowania usług niematerialnych.

III. Świadczenia na rzecz pracowników oraz rozliczanie działań marketingowych

1. Świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników na gruncie CIT i PIT:
a) wynagrodzenia i składki – moment ujęcia w kosztach podatkowych,
b) tzw. premie z zysku a koszty podatkowe,
c) świadczenia dodatkowe (m.in. imprezy integracyjne, szkolenia, ubezpieczenia dodatkowe, działania socjalne, świadczenia na rzecz członków zarządów i rad nadzorczych, podróże służbowe) – omówienie skutków przełomowego wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 8 lipca 2014 r.

2. Rozliczanie działań marketingowych na gruncie CIT – konsumpcja z kontrahentami, konkursy, programy motywacyjne, sprzedaż premiowa, prezenty i gadżety, sponsoring, organizacja i udział w targach /szkoleniach /konferencjach.

IV. Inne wybrane zagadnienia problematyczne z punktu widzenia CIT – przegląd najnowszych orzeczeń i interpretacji

1. Wierzytelności oraz kary umowne i odszkodowania jako koszty uzyskania przychodów.

2. Samochody w działalności gospodarczej (m.in. częściowe odliczenie VAT a koszty w CIT, amortyzacja i ubezpieczenie, leasing a dzierżawa / najem, samochody służbowe na cele prywatne).

3. Amortyzacja środków trwałych i WNiP (m.in. koszty remontów i ulepszeń, straty w środkach trwałych, koszty zaniechanych inwestycji, inwestycje w obcych środkach).

4. Różnice kursowe w ujęciu podatkowym (m.in. rozliczanie przychodów i kosztów, stosowanie prawidłowych kursów, kurs faktyczny a kurs NBP).

5. Podatek u źródła (m.in. zakres przedmiotowy, usługi niematerialne, bilety lotnicze, certyfikaty rezydencji, obowiązki informacyjne).

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 590 zł + 23% VAT

 

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 15:45

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Informacje:     
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Menu główne
Kontakt

Akademia Biznesu MDDP
Budynek Atrium Tower
00-854 Warszawa
Al. Jana Pawła II 25 
Tel. (022) 208 28 26
Fax. (022) 211 20 90
biuro@akademiamddp.pl
www.akademiamddp.pl

Partnerzy